söndag 1 november 2009

Vad var det jag sa???

Det blev en reaktion som INTE var särskilt rolig igår när vi berättade nyheten. Tyvärr hade jag ställt in mig på det, för jag vet att det alltid är så när vi berätta nått som vi ska göra, eller har köpt m.m m.m.
Så vi fick ju inte direkt ett "GRATTIS, vad kul" utan det sas inte ett ord, utan mer suck, pust och stön och så bytte man ämne och pratade inte mer om det.
Jag säger inte att folk behöver blir lika glada som vi blev när jag blev gravid igen, men man kan väl i alla fall säga grattis och hålla allt de negativa för sig själv, för det är inget som vi behöver veta och definitivt inte när det är från så nära familj.
För min egen del så bryr jag mig inte längre, jag har lärt mig att koppla bort det när det gäller dessa personer, men jag tycker det är såååå fruktansvärt tråkigt för Mathias skulle eftersom det är hans familj det handlar om, han liksom inga andra eftersom han varken har en pappa eller andra syskon..

Sen reagerar nog jag mer än vad Mathias gör eftersom min familj inte är sån.. Där gläds vi syskon och familj med varandra, och det är glada miner. Sen att man inte alltid tycker likadant i alla lägen är ju en sak, men aldrig att vi skulle trycka ner varandra..
Så jag är såååå glad att jag har min älskade familj!!
Nu är det nog med gnällandet i detta inlägget ;)

Annars så var gårdagen lugn, vi var hemma igen runt 16 från Lindås, så på kvällen ominstallerade Mathias vår dator, för den höll på att krascha, så nu hoppas jag att den håller ett tag till..
Man är ju sååå jäkla beroende av den ju..=)
Jag kom på att jag har varit oerhört dålig på att framkalla kort på barnen, både från det att de var små, ja under hela deras uppväxt. Så idag hade jag tänkt sätta mig och gå igenom alla kort som jag tagit på barnen, framkalla en himla massa och sen köpa varsitt svart fotoalbum, där man kan klistra in bilder och även skriva under bilderna.. Tror att barnen skulle tycka det vore kul att ha och bläddra i. Framför allt så vill jag inte att bilderna råka försvinna ifall datorn kraschar, så då är det skönt att ha de i pappersform också =)


Imorgon går jag in i ny vecka, så då kommer ny magbild.. Hoppas att de 12 första veckorna går snabbt nu, så man kan pusta ut lite..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar