tisdag 10 november 2009

Då är vi igång...

Idag gick startskottet för vårt examensarbete. Sen är en 6 år lååååång högskoletid slut ÄNTLIGEN!!! ;)
Snacka om att dra ut på det och det beror INTE på att jag är korkad eller nått (vilket jag förvisso kanske är) utan på två studieuppehåll när jag varit mammaledig :)

Men nu är det som sagt dags att börja räkna ner..=)

Idag när jag hämtade Ebba från dagis så var hon själv kvar. De hade rena sjukstugan bland barnen idag och hon hade varit själv kvar sen efter lunch.. Verkar gå hur mycket virus o förkylningar som helst nu.. Känns skönt att barnen ska ta sina influensavaccin imorgon innan det första fallet på dagis kommer.
Man blev ju lite förskräckt när man såg både i Barometern och även i Aftonbladet och Expressen om en 14-årig pojke som ligger i respirator inne på Kalmar lasarett pga svininfluensan.. Så jag känner verkligen att vi gjort rätt val som låter barnen ta vaccinet. Jag tänkte jag skulle gå ner till vårdcentralen imorgon och få min spruta också. Hoppas att inte hela Ljungbyholms befolkning tänkt samma sak, så jag slipper sitta och vänta så länge med barnen..

Åhh det bara kliar i fingrarna efter att få börja köpa lite bebiskläder!!!! Men tänkte jag skulle vänta ett par veckor till, men det är verkligen skitsvårt att hålla sig från att inte shoppa när man går förbi alla söta bebiskläder i varenda affär.. :)

Nä måste ta och tända lite ljus här hemma, sitter här och fryser som sjutton. Det är riktigt rått och gråmulet ute idag.. Typiskt svenskt höstväder.. Snacka om att man längtar bort till varmare breddgrader.. Men se det blir inget med det, förrän Mathias fyller 40, 2011, då tar vi med oss alla barnen (låter som vi har ett helt fotbollslag) och åker tillbaka till Thailand igen.. Åhhh vad jag längtar dit!!! Man får sätta sig och titta på korten från när vi var där sist och drömma sig tillbaka..

Nähä tända ljus och sätta sig under filten var det jag skulle göra..

So long!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar