tisdag 3 november 2009

Plugg, svininfluensan...

Idag har jag haft den roliga uppgiften att skriva om hela min VFU-rapport pga att vår jäkla dator är knäpp..
'Det var nämligen så att det blev nått krångel när jag skulle skicka in rapporten till min handledare på Högskolan, så han fick den aldrig till sin mail. Om det bara hade slutat där, så hade det ju varit lugnt, men Mathias ominstallerade datorn i helgen just för att den har krånglat och då råkade han glömma spara ner mina filer som låg i skolmappen, så allt det är borta, så därför får jag sitta och skriva om det och skicka in igen.. Bläää. Men, men bara att gilla läget i alla fall :)

Idag har jag också beställt tid för vaccinering til barnen mot svininfluensan, efter att ha stött och blött det hela en längre tid..

Från början hade jag tänkt att ingen i familjen skulle ta det, men nu eftersom jag är gravid så hamnar jag ju i riskgrupp, och då måste jag ta det. Sen efter att ha läst lite och pratat med mamma om det så bestämde jag mig för att de också ska ta sprutan. I slutändan känns det ganska dumt att chansa, inte för att jag tror att det skulle dö av influensan, men känns onödigt att de ska behöva riskera att få lunginflammation eller nått till följd av influensan..
Så nästa onsdag kl 11 så de ta första sprutan uppe på BVC.
Tänkte att jag skulle prata om när jag ska ta min spruta när jag ska på hälsosamtal på MVC den 19 november..

Har precis varit och hämtat barnen från dagis så de sitter och tar det lugnt och kopplar av framför tv:n en stund nu. Ska snart sätta igång och steka lite pannkakor tror jag.. mums!!

Såg ni "Ullared" på kanal 5 igår? Åhh vad jag längtar dit igen, får bli efter jul när det lugnat ner sig med folket där.. Men blev lite irriterad på de som filmat, för det finns ju faktiskt "normala" människor som är där och handlar och inte bara de där "höjdarna" som de filmade igår.. ;)

Nähä dags att fixa pannkakor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar