lördag 11 juli 2009

Hunnit mycket idag..

Ja vädret är ju inte så mycket att orda om.. Regn, regn och åter regn.. Men desto bättre för mig som har hunnit få ganska mycket gjort idag faktiskt.
Vi började morgonen med att vara bland dem första att handa på Citygross kl 8,30 ;). Alltid lika skönt att kunna gå och handla i lugn och ro och inga köer eller nånting, sen skulle vi även runt apoteket för att köpa avmaskningsmedel till Malva. Avrundade hemresan från stan med att hämta ut paketet från tårtdecor med all Sugarpaste m.m som jag har beställt till kommande tårtor..

Därefter bar det av hem. Vi lät Malva vara själv hemma idag och när vi kom hem så var jag lögn i sjutton till att hitta henne i huset. Men det sista stället jag letade på var Ebbas säng och vem tror ni jag hittade där med en vääääääldigt skyldig blick???? :)
Så i fortsättningen så ska vi göra som så att vi stänger till alla dörrar in till rummen så hon bara ha vardagsrummet och köket o hallen att vara i.. Vill INTE ha henne i sängarna nämligen =)

I alla fall så satte jag i gång att baka några fler tårtbakelser och även koka risgrynsgröt på samma gång. Ungarna o Mathias älskar det, och kan äta det året runt, själv avstår jag helst från gröten :)
Mathias körde igång på ovanvåningen idag och hann faktiskt en hel del under de timmarna som han spenderade där uppe. Vill verkligen få det klart där uppe nu så vi kan flytta upp dit nån gång!!!!
Nu i eftermiddag blev vi bortbjudna till syrran med familj på fika, så nu har både barnen och hundarna fått rusa av sig. Malva var mer svart än vit när vi kom därifrån, så det var raka vägen in i duschen när vi kom hem. Så nu ligger hon är på sin plats heeeelt utslagen, hon var så trött efter allt busande att hon inte ens orkade gå ut från badrummet ha ha ha.

Ebba ligger här nu och tittar på Svampbob Fyrkant och Mathias spelar tv-spel med Ludde så jag passar på att sitta här och surfa lite i lugn och ro =)

Här kommer lite bilder från dagen..


Ebba som inte vågar lämna sitt lördagsgodis ens när hon sover ;)

Nu börjar det snart likna en ovanvåning..

En väldigt blöt liten Malva
Åhhh vad ynklig man kan se ut :)
Äntligen ren o fin igen..
Så här trött blir man av att busa med kompisarna Iza och Loffe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar